19% mladých nemá prácu. No a?
Skôr či neskôr k tomu muselo dôjsť. Áno, presne tak, Smoliak sa po dlhodobom osobnom prehováraní odhodlal, čo to napísať na tému „práca“. Popravde, ale neočakávam od tohto článku príliš veľkú šíriteľnosť.“ O to viac, keď človek píše kriticky a zároveň pravdivo.
Na počiatku bola kríza
Skôr ako vôbec nejaká recesia v Európe začala, ľudia nemali tak jednoduchý trik ako sa „vyhovoriť“ na vlastnú neschopnosť, ktorá je mnohokrát násobená zbytočnou lenivosťou. Plne chápem, že 19% nezamestnanosť medzi mladými* do 25 rokov je niečo hrozivé. Najmä keď ide o krajinu ako je Slovensko, ktorá je závislá na exporte tovarov a služieb do zahraničia. (* Oficiálne štatistiky ÚPSVaR)
Ale tým, že niekto príde o prácu, prípadne ju od ukončenia štúdia doposiaľ nezískal, neznamená automaticky koniec sveta. A popravde, niekedy si za to môžu mladí ľudia sami.
Ľudia by si mali konečne uvedomiť, že aj hľadanie práce je prácou samotnou.
Vykašli sa na Facebook a začni makať na svojej novej práci!
A možno ti s tým pomôže zopár týchto rád:
Nestrácaj návyky !
= Aj personalista je len človek, ktorý musí chodiť do práce na 8:00. A pokiaľ sa ti nebude vedieť dovolať počas tvojho celodenného spánku, tak ver, že môže uprednostniť iného kandidáta. Na jedno miesto sa veľakrát hlási aj viac ako 50 ľudí. Presne toto je podstatné, nie výhovorky prečo si to nemohol zdvihnúť v momente keď ti zvonil telefón. Všetko je to o správnych návykoch. Radšej vstaň už o siedmej a hľadaj nové možnosti kde a ako získať prácu. Keď si zvykneš na zle návyky, o to ťažší bude tvoj neskorší nástup do novej práce.
Sťažovaním a hejtovaním novú prácu nezískaš.

Dobrý tip: V dnešnej dobe je nedostatok programátorov. Tak získaj skill v kódení a ver, že o prácu a peniaze nebudeš mať núdzu… A možno konečne zistíš, čo znamená výraz: „Žiť si ako malý kráľ“
Prispôsob sa dopytu!
= Keď ste sa už náhodou rozhodli študovať na VŠ, určite si vyberte perspektívny odbor a nie Sociálnu prácu. S tou sa pravdepodobne ťažko niekde zamestnáte. Je to síce krutá pravda, ale žiaľ štatistika nepustí. Zbytočne by sme hodnotili, či za to môže ministerstvo školstva alebo nový trend, ktorý sme my sami dopustili. Skôr ako sa vôbec pokúsime zodpovedať na tieto otázky, povedzme si úprimne: “ Ľudia a školy by sa mali prispôsobiť trhu a nie trh nám.“ Keby sa budúci študenti radšej zamerali napríklad na strojárske inžinierstvo, určite by mali lepšiu perspektívu do budúcnosti ako ďalší (a)sociáli.
Za tie peniaze vám to robiť nebudem
Úprimne? Nebyť mojej súčasnej práce možno aj ja v súčasnosti robím za pásom. Bol som viac ako 2,5 mesiaca nezamestnaný a už po 2 týždňoch (rovnako ako 2 týždňové dovolenky) mi to začalo liezť na nervy. Preto som sa zúčastnil viacerých pohovorov, na ktorých by som sa za normálnych okolností nikdy neukázal. Do jednej výrobnej fabriky ma napokon aj prijali, ale nakoniec som nenastúpil. A čo tým chcel autor povedať? Aj keď sa hovorí, že peniaze nie sú všetkým… Bez nich účty asi ťažko zaplatíš. Preto ber čo ponúkajú, veď predsa stále máš necelé 3 mesiace na to, aby si to vzdal. Prinajhoršom získaš ďalšie neoceniteľne skúsenosti a nový riadok v životopise.
Mám titul tak chcem aspoň 1000€ mesačne
A opäť tie peniaze. Skôr ako sa odvážite niečo takéto vypustiť z úst, skúste si reálne overiť aká je vaša trhová hodnota. Napríklad portál Platy.sk vám napovie aký je priemerný plat v oblasti, v ktorej chcete pracovať. Ale je tu ešte jedna vec, ktorú vám na VŠ určite nik nepovedal: „Vysokoškolský titul neznamená automaticky nadpriemernú mzdu“ Ako každý iný, musíš začať aj ty od nuly!
Posledná, ale najdôležitejšia rada na záver!
Dávajte si pozor na to ako sa prezentujete na internete, nikdy totiž neviete, kedy a ktorý z potenciálnych zamestnávateľov si v tomto momente pozerá váš FaceBook profil. O konkrétnom prípade napísal viac Mišo Dragan

A ktovie, možno keď na sebe naozaj poriadne zamakáte… Stanú sa z vás ďalší Jobsovia, alebo jeho chudobní príbuzní. Ale POZOR! Takému výsledku predchádza veľa driny a seba zapierania ;)! Tak nepodľahnite vlastnej lenivosti a ukážte svetu, že dosiahnuť sa dá čokoľvek.
Tento článok vznikol na popud večných Facebook hejterov a preto neručím za prípadnú ujmu na psychike jednotlivých čitateľov.
30 Komentáre
derrick
27. júla 2012 at 10:27
-V dnešnej dobe je nedostatok programátorov. Tak získaj skill v kódení a ver, že o prácu a peniaze nebudeš mať núdzu
-Prispôsob sa dopytu!
V článku je kus pravdy, ale toto je postoj, ktorý je poriadne chorý.
Smoliak
27. júla 2012 at 10:28
A vedel by si mi povedať, prečo ho považuješ za chorý? 🙂
Martin Š.
27. júla 2012 at 10:41
nepovedal by som, že je chorí, ja som tak začínal a dostal som sa pomerne dosť ďaleko…
Smith
27. júla 2012 at 10:46
Derrick – to je na tomto postoji chore? vezmi si slovensku realitu. Vacsina mladych ludi ide na VS lebo si myslia, ze vdaka tomu budu mat v pohode JOB. Sediet pri PC, zarabat tazke love atd. Ale to je omyl, lebo teraz ma VS uz skoro kazdy a je ich doslova pretlak. Ludia pri vybere VS zabudaju na to, ze ci sa vdaka tej skole/skusenostiach atd ziskaju nasledne pracu. Preco na slovensku umieraju remesla? lebo nikto z mladych nechce manualne pracovat, lebo to je out. In je sediet v kancli atd.
ked prisposobenie dopytu funguje vsade (obchody, firmy atd) preco by to nemohlo fungovat aj pri zamestnani? preco by uchadzac nemohol pozerat na to v com je dopyt? ked viem, ze je dopyt v IT tak nepojdem na pravo (ktorych je mrte). Ked viem, ze mi ako tak ide chemia tak pojdem studovat nieco podobne (a mam vacsiu sancu ziskat job vo farmacii) a nepojdem niekde na ekonomiku (ktorych je tiez mrte). Atd. Aby som to zhrnul – vyznie to mozno divne – Kazdy sme produkt. Musime sa predat. A na to aby sme sa predali bud musi byt velky dopyt (vtedy je to jednoduchsie), alebo vytvorime supes speci ponuku, ktora zaujme niekoho, aby nas kupil (to je vsak tazsie)
Michal
28. júla 2012 at 4:54
čo s týka práva musím ťa poopraviť. pretože väčšina ľudí si pod pojmom právo predstavuje: advokát, notár, exekútor, sudca a dosť. ale právne vzdelaný by mal byť každý jeden úradníček pretože práve títo úradníčkovia častokrát musia aplikovať a používať právne normy. bohužiaľ realita na Slovensku je taká že 75% miest po úradoch sa rozdáva po známosti vyštudovaným kozmetičkám, kovoobrábačom a ktovie komu… toť napríklad predvčerom nám domov prišlo rozhodnutie z nemenovaného úradu pod ktorým bol podpísaný človek s doktorátom z filozofie…. ako nech sa na mňa ten človek nehnevá, ale čo už len on môže vedieť o aplikácii práva?
clovek
27. júla 2012 at 10:38
No osobne predpokladam, ze si velmi mlady clovek a preto tie detinske nazory 🙂
Smoliak
27. júla 2012 at 10:39
Predpokladáš nesprávne 😉 Ale vďaka za názor!
michal
27. júla 2012 at 11:43
z osobnej skusenosti viem, ze nie kazdy mlady clovek ma detinske nazory a na druhej strane, vek nie vzdy zarucuje dospelost..
a vlastne je blbost odsudit niekoho nazor len kvoli tomu, ze je odvazny a nekonformny
Dada
27. júla 2012 at 11:57
No ja si myslím, že článok je dobrý len v tom, že ako píšeš netreba ostať tam kde si skončil čiže VŠ skončí a tým aj rozvoj vedomostí. Treba sa stále učiť. Len mi prišlo trošku odveci tak hrdno napísať: Prispôsob sa dopytu! …človek s odporom k strojníckym veciam nebude robiť špičkového pracovníka v odbore. Príklad: Niekto je učiteľ ale nemá rád deti. Taká istá somarina. Na školy by sa mali prijímať menšie počty a potom by to inak na trhu vyzeralo. A ďalšia vec. Ak sa budete zaoberať priemernými mzdami podľa Platy.sk dopadnete na niektorých pohovoroch veľmi zle a dosť prekvapení. Lebo z mojej osobnej skúsenosti tam sú ešte veľmi krásne sumy.
Smoliak
27. júla 2012 at 12:21
V prvom rade vďaka za príspevok do diskusie 🙂 Tak ako moje rady, treba aj výskum typu Platy.sk brať s rezervou. Nikdy som nepovedal, že to čo je na platoch si máš aj reálne pýtať. Ja osobne som nikdy nepoužil presne tú sumu ktorú mi to vypľulo (väčšinou nižšiu aby som aj zamestnávateľovi ukázal, že sa zbytočne nenadhodnocujem). Rovnako tak netvrdím, že buďme teraz všetci len to čo trh pýta… reálne máš na výber z X možností a odborov, ktoré môžeš študovať, tak prečo práve ten ktorý stojí za prd? 🙂 Pokiaľ neprišlo na Slovensko zameranie „Sociálna práca“ nikto ani nevedel, že niečo také existuje.. A teraz sa tam ľudia vo veľkom hlásia lebo majú pred sebou vidinu „jednoduchého titulu“. A to je to čo robí súčasný pracovný trh neovládateľným.. potom sa nečudujme, že plno ľudí študuje mnoho neperspektívnych odborov a v konečnom dôsledku nám vyrastajú samí hejteri. Nehovoriac o lenivcoch, ktorí nie sú ochotní za prácou dochádzať aj keď im zamestnávateľ na vlastné náklady tú cestu, prípadne ubytovanie preplatí (viď príklad http://bit.ly/Mpj4Q2).
Ale som nesmierne rád, že si si našla cestu k môjmu článku a súhlasím s tým, neustálim vzdelávaním :))
Dada
1. augusta 2012 at 16:50
No prečítala som si článok, aj Tvoj príspevok. Realita s platmi je však horšia ako ten článok čo si mi sem dal. Pretože keby mi niekto s mojím odborom(marketing a reklama) ponúkne plat 500-600 čistého tak poletím až neviem kam len aby som ho získala. A to som si ja osobne pýtala tu najspodnejšiu hranicu na moje prežitie. Chybné je však to, že ešte aj tabuľky ministerstva školstva a ďalej niečo také ako platy.sk skresľujú pohľad na mzdu a ten človek čo fakt nemá pojem o tom, koľko asi može človek na rôznych pozíciách zarábať má problém na pohovoroch, lebo v dobrej viere, že sa drží priemeru alebo niečoho aj keby podhodnotil tak príde vo veľa prípadoch do styku personalitkou ktorá len nechápavo sa zasekne a plat 500eur HRUBEHO sa jej zda veľa. Takže tie platy by sa mali asi inak brať a nie to aplikovať na väčšie firmy a z toho robiť nejaké štatistiky. A k tým titulom, ja keď som nastupovala do mojej školy nemala som pocit, že trh je presýtený, čas aj plynie a veci sa menia.To neovplyvníš. A ako vravím to, že je veľa vysokoškolákov a presýtenosť nimi tak to je prosím pekne výsledok tohto štátu a školstva- ktoré vidí len peniaze a nie študentov a ich budúcnosť. A preto je tu aj taká situácia, že už nikto nechce robiť manuálnu prácu. Ale teraz je to už jedno kedže vysokoškolák – 80% robí za mzdu ako predavačka. Taká je realita
Smoliak
1. augusta 2012 at 17:50
Teší ma, že sa našiel ďalší čitateľ… teda vlastne čitateľka. Ale srandy bokom. Dovolím si, položiť ti drzú otázku 😉 Ako to, že marketingovo vzdelaná osoba ako ty, sa nevie predať? Nie, že by som ti neveril, ale pokiaľ si v marketingu naozaj dobrá a máš čo trhu ponúknuť tak si min. tých 600-700 EUR ako základ určite pred zamestnávateľom obhájiš. A keď nie tak nevešaj hlavu, ja som tiež začínal s platom 500 brutto a v dnešnej dobe mi to príde až smiešne. Všetko je to o predávaní sa.. Pokiaľ ide o platy.sk, už som to raz napísal: „aj výskum typu Platy.sk brať s rezervou. Nikdy som nepovedal, že to čo je na platoch, si máš aj reálne vypýtať. Ja osobne som nikdy nepoužil presne tú sumu, ktorú mi to vypľulo (väčšinou nižšiu aby som aj zamestnávateľovi ukázal, že sa zbytočne nenadhodnocujem).“ Hľadáš prácu v BA? lebo poviem to sprosto, ale je to naozaj tak.. Marketing, ale naozaj pravý marketing sa nedá na Slovensku robiť mimo BA. Preto ak si náhodou mimo BA tak to skús roztočiť v hlavnom meste. A pokiaľ si odtiaľto tak asi nesleduješ tie správne zdroje. Pokiaľ chceš pošli mi svoj mail a ja ti garantujem, že ti nájdem niekoľko ponúk na marketingové pozície. A potom to už bude na tebe či sa dokážeš predať alebo nie.. Prajem ti veľa zdaru, pri hľadaní si uplatnenia 😉
Dada
2. augusta 2012 at 12:51
Áno, všetky pohovory som absolovala iba v Ba, lebo tam plánujem svoju budúcnosť. A robím maximum preto, aby som sa predala – už som vypracovávala množstvo zadaní, ale vždy to zmrzol úsmev na pohovore pri téme plat…lebo vždy som povedala 500čistého najprv a to sa im zdalo veľa…tak som to znízila na 500hrubého… lebo som sa teda chcela prispôsobiť lebo dôležitejšie sú pre mňa skúsenosti. a ked začínali s teoriou ze ma budú zaúčať a to stojí úsilie:)a mali obavy ze po roku od nich budem chcieť odísť, alebo upresnili, že absolvent to je množstvo zaúčania a tak si vybrali človeka, ktorí mal už aspoň 2ročnú prax. A momentálne mám rozrbené ďalšie zadania takže ja sa hľadaním a vzdelávaním sa zaoberám tak 12hodín denne. Takže to, že sa neviem predať alebo sa nesnažím o to, je veľmi ale veľmi scestné. Lebo sa treba pozrieť aj na realitu, ktorá sa všade či chceš či nechceš praktizuje a to je – mať kamaráta na správnom mieste.. Nečakám ani zázraky, že to pôjde hneď, nájsť si tú správnu prácu.. len vravím, že nie je to pre študentov- alebo absolventov také jednoduché. a som akurát dnes čítala článok na blogu MUV digital a tam si môžeš prečítať akou teóriu a aký postoj má veľa agentúr k vyberaniu nových kreatívcov.. tak tam možno pochopíš aj tú druhú stránku o čom to je. že to neni len o tom predávaní sa.
pavol
4. augusta 2012 at 7:15
Keď si absolvent VS chce najst pracu mal pocas skoly brigadovat v podobnom odbore ako studuje. Potom by to mal omnoho jednoduchsie. Problem je vsak v tom ze vacsina vysokoskolakov sa spolieha na to, ze po VS nejako bude a dako sa zamestnaju.
Smoliak
5. augusta 2012 at 11:06
Plne s tebou súhlasím 🙂 Ono vždy je lepšie už aj popri VŠ zbierať skúsenosti.. napr. využívať možnosť partime … alebo rovno ako stáž 😉
steaven
27. júla 2012 at 14:28
No ja teda nesuhlasim ze treba brat vsetko co pride. Kazdopadne by si clovek mal stanovit smer v ktorom chce pracovat a svoju pociatocnu cenu samozrejme realnu a nepodliezat ju. Urcite ked chcem pracovat s grafikou nepojdem za pas montovat sedacky do auta. Ide o to aby ten clovek napredoval. Pokial sa ja zamestnam hocikde kde mi ustane cas na chodenie po pohovoroch a na vzdelavanie sa? Uvedom si to.
Smoliak
27. júla 2012 at 14:40
Netvrdím, že s tebou nesúhlasím, ale o tomto sa môžeme porozprávať keď budeš patriť do skupiny dlhšie nezamestnaných 🙂 Vtedy by si sa modlil aj za pracú pri páse 🙂
steaven
27. júla 2012 at 14:47
No ono s vysokou skolou nieje moc jednoduche sa zamestnat pri pase pretoze vedia ze pri prvej prilezitosti zdupkas.
Smoliak
27. júla 2012 at 14:49
To je pravda. Vo výrobe je to niekedy problém aj so Strednou 🙂 Ale čudoval by si sa, koľko VŠ vzdelaných ľudí pracuje od pásu a sú tam dokonca aj spokojní.
sonjoe
27. júla 2012 at 22:01
Pred 7 rokmi po skole som si 8 mesiacov nevedel najst pracu. Z donutenia rodicov aj z nutnosti zarabat peniaze ma vzali do peugeotu ako zvarac 😀 nikdy som nezvaral…Povedal som si, ze to nie, a tak som zacal najprv v jedne IT firme kam ma so stastim zobrali este pred nastupom do peugeotu. Po pol roku som si povedal, ze to chcem robit viac menej po svojom viac po svojom a zacal som na pol uvazok a druhu polku freelancer. Dnes ma to zivy a znacka rastie, z freelancer sa formuje firma, prisli novi ludia. Grafika a web bolo mojim hobby od 13. roku zivota. Nebyt Peugoetu a zufalstva, ani neviem ci by som zacal nieco vlastne. Chcel som tym povedat, ze ked je clovek zufaly zobere uz hocico…Ale aj ho to moze viac posunut, lebo zisti ze to robit nechce a viac ho to nakopne do toho co chce skutocne robit. Mne sa to podarilo, ale ver mi clovek ked chce zarabat peniaze, pojde aj za pas, pojde tam kde mu zaplatia. Aj ked je grafik….
Smoliak
27. júla 2012 at 22:14
Prípadová štúdia grafika od montovania áut ako vyšitá 🙂 A to tu niekto tuším spomínal, že to nie je možné :))
mrako
28. júla 2012 at 0:33
Furt sa trepe ze xy vysoko sklolakov nie zamestnanych , tak za prve pozri kolko stredoskolakov je bez prace alebo maka za pasom za smiesnu vyplatu , a po druhe kolko z titulovanych je z vychodu alebo regionou kde pracu nema drtive % ludi , na Zapade sa praca najde
Musis sa pozerat kolko ludi je bez prace celkovo a skus povedat 50 rocnemu nech sa nauci programovat a nezabudaj ze dochodok je od 65 a stale sa zvysuje, tak sa necuduj ze je malo prace. Ked ludi nutia pracovat do staroby ale mlady ich vystriedat nemoze
Plus uzasna rada naucte sa kodovat sa rovna zvladnite vysoku matematiku, alebo jadrovu fyziku a chemiu. Ak by to vedel kazdy tak su na tom technicke smery tak isto humanitne. Sa pozri kolko s prihlasenych informatikov na VS tu skolu aj spravy 10-15%
Smoliak
28. júla 2012 at 9:28
Vďaka za komentár! Rád by som len poznamenal, že celý tento článok bol mierený na večných (mladých) hejterov na facebooku, ktorí celé dni namiesto toho aby sa neustále vzdelávali, vyplakávajú na sociálnych sieťach. Plne si uvedomujem, že problematika nezamestnaných a najmä starších ročníkov je dosť ťažko riešiteľná. Ale na druhej strane aj tu poznám 50r. pána, ktorý je programátorom a začal s tým až niekedy okolo 40 roku života :). Mimochodom, netvrdím, že ja som programátor, ale napr. aj jazyk HTML bol kedysi pre mňa španielskou dedinou.. a to som človek čo mal z matematiky 3-4. A dovolím si tvrdiť, že teraz sa v celku dobre orientujem v HTML, CSS a keď treba niečo opraviť tak šprtám aj do Javascriptov a PHPčka 🙂 Ono, všetko sa dá a nemusí mať zrovna človek nadanie na matematiku. Jednoduchšie je sa vyhovárať ako to vôbec skúsiť.. 😉
Inteligent
28. júla 2012 at 17:55
Programovanie nie je až také ťažké ako vysoká matematika alebo jadrová fyzika. Štúdium fyziky trvá 5 rokov + niekoľko rokov postgraduál a je to náročné. Programovať sa dá aj po pol roku. Stačí chcieť , vzdelávať sa a mať základnú logiku. Aj keď niekedy mám dojem, že väčšina ľudí na Slovensku má problémy so základnou logikou 🙂
gusto
28. júla 2012 at 16:27
Je to pekna reakcia na haterov, ktorym to ale aj tak nic neukaze. Radsej najdu v tvojich slovach 15 problemovych casti a budu do nich rypat. Myslim si, ze na Slovensku sa deje nieco, za co si mozeme hlavne my sami. Ludia nechcu studovat (a ucitelia velmi ucit). chcu ist na VS a ziskat titul, rychlo a lacno (ucitelia si zase uzivat vyhody akademickej pody). nechcu sa ucit. vacsina nejde na VS kvoli svojmu buducemu zamestnaniu ( k tomu chybaju zatial na slovnesku poriadne statistiky uplatnitelnosti, aby ste videli, ze kde koncia aki studenti). Cest tym vynimkam, ktorych sa toto netyka, velmi si ich vazim (studentov i profakov).
ano, IT ckarov mame nedostatok (ale aj inych profesii !!!!!!!!), no nemame ani vela skol, ktore ich poriadne pripravia na buducu pracu (a ucitelov taktiez). a tak je vela na firmach, ich vnutornom vzdelavani, kurzoch atd. Ved vsetci na tych par skol ist nemozu. len tak mimochodom, programator atd nepotrebuje VS. staci dobra stredna – odborna, alebo nadstavba (u nas sa tymto terminom skor opovrhuje – co iba podciarkuje, ako sme za „vyspelou europou“). iba u nas mame pocit, ze VS nam da pravo na lepsiu pracu, lepsiu buducnost, ale tak to vobec nie je.
preto moj nazor je ten, ze aj tych 19% je nizke cislo, podla mna ovela viac ludi v skutocnosti nechce pracovat a preto je tato statistika dobra akurat pre tych hore, ktori vdaka nej nakrmia akurat svojich kamaratov (EU tusim vyclenila velke prostriedky na zamestnanost mladych) – to bude projektov 😉
Smoliak
2. augusta 2012 at 13:04
DADA – Grežo by mal radosť z toho, že čítaš ich blog 🙂 Možno by stálo za zmienku určiť si , čo má v súčasnosti pre teba vyššiu prioritu. Viem, že pracovať za minimálku ako kreatívec je nezmysel, ale ale občas tie skúsenosti a prax majú vyššiu hodnotu ako samotný plat. Skús pre istotu prehodnotiť svoju cenu a možno zistíš, že keď sa v začiatku uskromníš, neskôr ti tie získané skúsenosti dajú omnoho viac.. a nie len peňazí…
Dada
2. augusta 2012 at 17:04
No tak nie som asi sama čo číta ten blog..ale teší ma, že by ho to tešilo:D No ako som už písala ja som nikdy neodmietla prácu ani za minimalnu mzdu. To pozor:). Len moja chyba bola že som ako prvú sumu povedala 500čisté( v dobrej viere, že to je málo) a to už zamestnávatelov viedlo k tomu že ich ponukaný nižžší plat bude viest u mna k tomu ze im po roku zdupkam..:) a potom som už spomínala ďalšie veci vyššie:) . Tak veľa úspechov aj Tebe želám
Smoliak
2. augusta 2012 at 17:23
Počúvaj sem, a kdeže si sa uchádzala o prácu? lebo sa mi nechce veriť, že sa im 500 brutto zdalo veľa 😉
s.martinka
6. augusta 2012 at 16:36
Noooo, našla som sa v článku v niektorých bodoch. Plne súhlasím. Som študentka VŠ zameranie ekonomika a marketing agrosektoru. Ekonómov je až dosť.. Študovala som na obchodnej akadémii a nevedela som kam ďalej, tak som pokračovala v odbore. Ešte rok (dúfam) a koniec školy. Tiež som snívala o plate 1000 eur… Bohužiaľ, to asi ťažko.. Aspoň nie hneď. Počas celej strednej som mala každé leto nejakú brigádu (bolo mi jedno koľko zarobím, hlavne že niečo zarobím). Ale je pravda, že často počujem vetu, za tie peniaze to robiť nebudem.. A potom je radšej nezamestnaný… Popri vysokej už tri roky robím v dopravnej firme administratívu za mizerný plat. Stále si však opakujem, že mi to pomôže v budúcnosti. Chcela som si popri poslednom roku nájsť niečo normálne, aby keď skončím školu, nebola moja ďalšia cesta na úrad práce. Povedala som si však, že v kľude doštudujem, a užijem si posledný bezstarostný rok s málo platenou prácou.
Veľa šťastia a menej neprajníkov pri písaní ďalšieho článku 🙂
Smoliak
7. augusta 2012 at 6:07
Najlepší komentár 😉 ďakujem za povzbudivé slová. A nič viac ma nemohlo potešiť ako človek, ktorý sa stotožnil s tým čo som napísal.. Prajem ti veľa šťastia a úspechov v kariérnom ale aj v osobnom živote 🙂 A pevne verím, že sa staneš pravidelnou návštevníčkou mojich článkov 🙂