Hľadá sa originalita

V tomto príspevku nadviažem tak trochu na moje pracovné povinnosti z posledných dní. Hovorím o dňoch 20.-21. februára 2013, keďže práve vtedy som bol súčasťou najväčšieho veľtrhu práce na Slovensku. Bolo to už moje tretie podujatie tohto typu (2. slovenské a pred tým jedno české). No nech už mám za sebou akokoľvek veľa týchto veľtrhov, zistenie na mieste je stále rovnaké.
Bude to ľudskou lenivosťou?
Čo človek, to rovnaká šablóna životopisu. Čo životopis, to rovnaká obsahová skladba. A pritom by stačilo tak málo. Nehovorím teraz vyslovene o „graficky atraktívne spracovanom“ životopise. Ale ľudia si jednoducho nedávajú záležať ani na tak samozrejmej veci ako je obsahové ponatie informácií. Skúste si spomenúť, koľko životopisov vás v živote skutočne zaujalo? Podobný problém majú aj zamestnávatelia a to vyberať zo stoviek rovnako (šablónovito) vyzerajúcich životopisov.
Copy and Paste nie je riešením…
Rovnako ako osobnosť ľudí, tak aj životopis by mal byť originálom. Ja som napr. tento svoj príkladový životopis vytvoril za 20 minút.
Dobré rady na záver:
1) nekopíruj vzory životopisov z internetu
2) prispôsob životopis každej pracovnej ponuke osobitne. Univerzálny životopis neexistuje.
3) Venuj tomu čas a hlavne sa na výsledok vždy pozri z pohľadu zamestnávateľa. Keby ti prišiel takýto životopis skončil by v koši, alebo na výberovom pohovore?
4 Komentáre
Zuzana Piroska
24. februára 2013 at 17:46
Vážený Pán Martin!
Neviem či už viete o tom,ale na internete sa dá spraviť životopis aj vo forme videomailu.Túto formu uprednostňuje zamestnávateľ,lebo tu vidí osobnosť o koho sa jedná,a či je schopný na istú pozíciu.Dá sa posielať aj videomail ako srdečné blahoželanie k nejakej udalosti a k nejakému výročiu,čo je naozaj impozantné.Jednoduchý text nespravý taký dojem,ako videomail.Je tu aj možnosť slušného zárobku v tejto spoločnosti.Ak by sa Vám volačo zapáčilo,rada by som Vám aj ukázala,ako to všetko funguje.Zostávam s pozdravom:Zuzana Piroska
zuzana
24. februára 2013 at 18:46
Nie som síce personalista, ale to čo je originálne, ešte nemusí byť vkusné a v tomto prípade pardón, ale ani čitateľné. Pôsobí to na mňa značne infantilne aj keď uznám, že v určitej sfére a v prípade mladšej generície, by takýto životopis mal úspech.
Smoliak
24. februára 2013 at 21:49
Ak ti to nevadi dovolim si reagovat dvoma sposobmi na tvoj nazor. Prvy bude vychadzat z realnej skusenosti a ten druhy bude cisto teoreticky.
1) Tvrdis, ze rychle spracovanie mojho navrhu ti pride tak trochu infantilne. A pritom su tomu 2 tyzdne co som sa aj s pomocou tohto zivotopisu uchadzal o post v mestskom zastupitelstve a teraz uz viem, ze uspesne. Mozem potvrdit , ze vekova skladba ludi, ktori rozhodovali o prijati novych clenov je na hranici 40+. Neviem sice kolko mas ty rokov, ale podla vsetkeho to nebude az take infantilne ako sa ti to moze zdat 🙂
2) Keby ti prislo 100 a viac zivotopisov na vypisanu poziciu (co je sucasnosti beznym javom), ako by si ich vyhodnocovala? Zakladom osobnostneho markeringu by mala byt snaha zaujat co najviac z pomedzi vsetkych ludi. Ci uz formou vizualnou (vid. moj priklad), alebo obsahovou. Je totizto zname, ze ludia si ulahcuju pracu tvorbou sablonovitych zivotopisov. Preto dnes mame x-online programov na vyhodnocovanie podanych ziadosti o zamestnanie napr. http://www.profesia.sk/mark . Originalna (vizualna, alebo obsahova) no najma netradicna forma, je tajnou zbranou uvedomeleho uchadzaca o zamestnanie.
Martina
23. apríla 2014 at 20:09
Ani ja nie som personalistka 🙂 ale myslím, že toto je tá správna cesta, ktorú by mali nasledovať viacerí…originalita a byť sám sebou je na nezaplatenie. Klobúk dole.