Robte to, čo vás baví a pomôžete tým aj ostatným

1. júna 2013
Robte to, čo vás baví a pomôžete tým aj ostatným

Začni najprv od seba !

Všetci sú poblázenení, tak beháme, cvičíme, makáme na sebe a najmä jeme „zdravo“. Ja tiež trénujem, zdvíham činky, behám popri rieke, ktorá nám preteká mestom a okolie sa ma opakovane pýta: „A prečo to všetko vlastne robíš?“ Odpoveď nepoznám.

Pokiaľ ide o beh, tak asi najlepšie to vystihuje citát:

„I don’t need reason for running. I need a road“

Čím dlhšie sa na tento citát pozerám o to viac odpovedí mi dáva. V bežeckých začiatkoch jedným z cieľov bolo odbehnúť čo najviac KM za čo najkratší čas. Neskôr tento cieľ nahradil cieľ dlhodobejší: do roka odbehnúť polmaratón. Trackoval som, spamoval som a cítil som úžasný pocit, že celé okolie vidí ako na sebe makám.

Vykašli sa na trackovanie a behaj pre radosť

Čas ale ukázal, že nielen mňa, ale aj moje okolie prestáva táto aktivita zaujímať. Tak som prestal s trackovaním. Dnes už behám výhradne bez telefónu a bežečkých „vychytávok“. Je to hovadina. Namiesto toho som si zaobstaral iného pomocníka, GoPro kamerku, toto má zmysel len keď ju predtým človek nabije 😀 (video možno nabudúce).

Behávam hlavne preto, že chcem. Behám preto, že ma to neskutočne nabíja energiou. Schudol som, mám oveľa viac energie a najmä sa oveľa viac usmievam. No ani jeden z týchto pozitívnych“výsledkov“ nie je v skutočnosti pravým dôvodom prečo to robím. Behávam lebo to tak cítim a viem, že aj keď to nedokážem opísať, tak mi to niečo dáva a cítim sa pri tom neskutočne super.

Áno, na začiatku sa ma všetci moji známi pýtali, prečo vlastne športujem a behávam.
Dnes ale otázku „prečo“ nahradila úplne iná: „môžem sa k tebe niekedy pridať?“ (Ako keby som to zakazoval 🙂 )

Takže, robte to, čo vás baví a pomôžete tým aj ostatným – nakopnete ich, motivujete a výsledok bude rozhodne stáť za to

Dám vám ešte jednu dobrú radu:

„Ak chcete zmeniť svoje okolie k lepšiemu, začnite
najprv od seba“

Nakoniec spomeniem ešte jednu skupinu ľudí: „večných vyhováračov“: „to sa nedá, nemám na to čas“. Svojmu okoliu oveľa viac pomôžete keď uhnete z cesty, lebo na…

PS: tento nezmyselný článok berte ako začiatok blogovacieho „seriálu“ zo života Smoliaka. Konečne budem mať aj ja o čom písať, keď už o tých marketingoch a IT píšú všetci :).

6 Komentáre

  • tina

    1. júna 2013 at 10:23

    aj o behaní píšu všetci 🙂
    ale tento pohľad sa mi páči. držím palce, nech to stále taká radosť.
    (ja zatiaľ potichúčky trpím pri svojich začiatkoch)

    1. Smoliak

      1. júna 2013 at 10:43

      V mojom prípade momentálne trpia kolená 🙂 ale oddych od behu kompenzujem činkovým tréningom rúk a brušných svalstiev 😉 Takže horná polovica tela maká, zatiaľ čo ta spodná oddychuje. btw. som rád, že sa ti páči článok a moje „zmysluplné myšlienky“ 🙂

      1. Monča

        2. júna 2013 at 7:00

        Na kolená je dobrá želatína. Prírodná forma – huspenina. Ale ak nechceš dávať do tela nejaké tuky alebo cukry navyše, tak si kúp potravinársku želatínu. Alebo vo forme výživových doplnkov. Funguje to. Bolievali ma kolená, už nebolia.

        1. Smoliak

          2. júna 2013 at 7:28

          Nie si prva co odporuca zelatinu 🙂 skusal som ale nepomaha.. Akurat vcera som sa rozpraval s chalaniskom co dlhe roky trenuje a hovoril, ze na kolena je najlepsie „svihadlo“ 🙂 dokonca som cital, ze ak ma bolia kolena mal by som obcas behavat dozadu a to mi fakt zabera. Skor si myslim, ze je to o posilneni kolien ako o doplnkoch + je dolezity prijem mineralov, ale o nich by to vydalo na samostatny clanok, ktory vznikne neskor 😉 ale dik za radu!

          1. mili

            6. júna 2013 at 14:18

            vykasli sa na „babske“ lieky. najdi si naozaj dobreho fizioterapeuta….
            castokrat, ked nieco boli, zrada bude niekde uuuplne inde :-).

          2. Smoliak

            8. júna 2013 at 19:44

            súhlasím s tým, že zrada je niekde inde 🙂 Momentálne verím teórii, že všetky, alebo aspoň väčšina chorôb suvisí s prekyslením organizmu. A preto celý jedálniček a životný štýl prispôsobujem tomuto tvrdeniu. Môžem odporučiť túto knihu: http://www.martinus.sk/?uItem=105419 .. dnes už sú kolená na tom lepšie a môžem povedať, že aj mnohé iné veci 🙂 Ale ako som spomínal, čoskoro bude o tomto samostatný článok 🙂

Pripojte svoj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Predchádzajúci článok Novší článok